Ana Sayfa
Bölümler
Çocuk Bakımı ve Gençlik Hizmetleri Bölümü
Çocuk Gelişimi

Çocuk Gelişimi

Program Hakkında Bilgi:

Çocuk Gelişimi programı, okul öncesi eğitimi ve çocuk gelişimi alanında temel bilgi ve becerilere sahip etkili yardımcı personel yetiştirmek amacıyla düzenlenmiş bir program yürütmektedir. Program, çocuk gelişimi ve genel kültür ile ilgili zorunlu dersler içermektedir. Eğitim planında zorunlu derslere ilave olarak öğrencilere kendi tercihlerine göre de ders seçme imkanı sunulmaktadır. Böylece, Çocuk Gelişimi Programı, 0-18 yaş dönemindeki çocukların gelişim özelliklerini göz önünde bulundurarak gerekli eğitimi verebilecek ve mesleki gelişimini devam ettirebilecek nitelikte mezunlar yetiştirmektedir.

** Çocuk gelişimi programı Okul Öncesi Eğitimde Materyal Geliştirme dersi kapsamında yapılan materyaller yıl sonu sergisinde sergilenmektedir

Sakarya Üniversitesi bünyesinde öğrencilerin her türlü sportif, kültürel, sanatsal ve bilimsel faaliyetlerini destekleyen öğrenci toplulukları bulunmaktadır. Çok farklı ilgi grubundan her öğrencinin dilediği topluluğa üye olarak, ilgi duyduğu alanda kendini geliştirebilmesine fırsat verilmektedir.

******Yüksekokulumuz  öğrencilerinin  yer aldığı SAÜ ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ÖĞRENCİ TOPLULUĞU  bulunmaktadır.

Programın Amacı:

Konusuyla ilgili kavram ve ilkeleri özümsemiş, çocuk gelişimi ve eğitimi alanında evrensel bilim ve eğitimi temel alan, kuramsal bilgi birikimini pratikle birleştirebilen, mesleğinin profesyonel gereklerini yerine getirebilen, çocukların bütünsel gelişimine yönelik eğitimin yanında onlara müzik, resim, drama, jimnastik gibi eğitimleri verebilen, çocuklarının eğitim ve yaşam kalitesinin arttırılmasına katkı sağlayan, alanında uygulayıcı, yaratıcı ve geliştirici niteliğe sahip çocuk gelişimi ve eğitimi sunan, kurum ve kuruluşlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir.

Programın Hedefi:

Eğitim ve bakım hizmetleri ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilen ve değerlendirebilen, sorunları tanımlayabilen çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmektir. Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve
teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma guruplarında sorumluluk
alabilen veya bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanları yetiştirmektedir. Evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektörel gelişmeleri izleyen ve kendini sürekli yenileyen geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi, beceri, yeterlilik ve bilince sahip bireyler yetiştirmektir.

Bu programda öğrenim görmek isteyen adayların; çocukları seven, hoşgörülü, sabırlı,   demokratik, insan ilişkilerinde başarılı ve yeniliklere açık, el becerilerine sahip, yaratıcı, üretken, enerjik ve dışa dönük, çalışkan, sürekli araştıran ve okuyan, görsel sanatlara (Müzik, Resim, Drama, Oyun gibi) ilgi duyan kişiler olması önemlidir. 

Çalışma Alanları:

- İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel kreş ve anaokullarında,
- İdareci, öğretmen ve öğretmen yardımcısı olarak Özel eğitim ve rehabilitasyon
merkezlerinde,
- Ücretli öğretmen olarak Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı anaokulu ve İlköğretimlere
bağlı anasınıflarında,

- Ana-baba eğitimcisi olarak Özel araştırma ve danışmanlık şirketlerinde,

- Bakıcı anne olarak Ana Çocuk Sağlığı Merkezlerinde, Yataklı Tedavi Veren
Kurumlarda ve Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü kurumlarında,
- Tasarımcı olarak Çocuk Yayınları ve Oyuncakları sektörlerinde,
- Çocuk bakım elemanı olarak Çalışan anne – babaların çocuklarının bakımında,
- Çocuk Hizmetleri Genel Müdürlüğü kurumlarında, Sosyal Hizmetler ve Çocuk
Esirgeme Kurumu çocuk yuvaları, Aile Danışma Merkezleri ve yetiştirme yurtlarında,
- Sağlık Bakanlığı Ana Çocuk Sağlığı ve Aile Planlaması Merkezlerinde ve
hastanelerde,
- Çocuk hastaneleri ve hastane okullarında,
- Adalet Bakanlığı’na bağlı çocuk mahkemelerinde ve eğitim evlerinde,
- Milli Eğitim Bakanlığı; Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Erken Çocukluk Daire
Başkanlığı, Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü’nde, Rehberlik ve
Araştırma Merkezlerinde, Talim Terbiye Genel Kurulu’nda,
- Anaokullarında,
- Özel eğitim, bakım ve rehabilitasyon merkezlerinde,
- Radyo ve televizyondaki çocuk ve gençlik programlarının ve eğitim programlarının
hazırlanması ve yürütülmesinde,
- Çocuk tiyatrolarında ve çocuk filmlerinde,
- Çocuklara yönelik kitap, dergi, gazete gibi yayınların hazırlanmasında,
- Eğitsel oyuncak üretiminde,
- UNICEF, ILO ve gönüllü kuruluşlarda,

- Sivil Toplum Örgütlerinde, Çocuk gelişimiyle ilgili çalışmalarda görev yapabilirler.

Dikey Geçiş Yapılabilecek Alanlar:

Program mezunları “Meslek Yüksekokulu Mezunları ve Açık öğretim Ön lisans Mezunlarının Lisans Programına Geçiş Yönetmeliği’nden yararlanılarak alanlarında kontenjan açıldığı takdirde dikey geçiş sınavı ile lisans programlarına kayıt hakkı
kazanabilir.

Bu programdan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile dikey geçiş yapılabilecek lisans programları: Çocuk Gelişimi, Okul Öncesi Öğretmenliği, Özel Eğitim Öğretmenliği, Sağlık Yönetimi, Sosyal Hizmet gibi lisans bölümleridir.

Eğitim ve Uygulama Modeli

YÖK başkanlığının MYO kurulum kriterlerinden biri olan öğrencilerin pratik yapabilmesine imkân sağlanması kriteri, Yüksekokulumuz tüm programlarında 3+1 eğitim sistemi ile uygulanmaktadır. Öğrencilerimiz 2 yıllık (4 yarıyıllık) eğitim dönemlerinin bir yarıyılını “İşletmede Mesleki Eğitim” dersi adı altında mesleki uygulama ile tamamlamakta böylece sahada uygulama imkanı ve iş tecrübesi kazanabilmektedir

Yükseköğretimde Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği hükümleri uyarınca; Meslek Yüksekokullumuzda İşletmede Mesleki Eğitim dersi kapsamında, eğitim öğretim dönemi içerisinde / akademik takvime uygun olarak 3.veya 4. yarıyılda 14 hafta süreyle uygulama yapılmaktadır.

Meslek Yüksekokulları Zorunlu İşyeri Stajı Yönergesi uyarınca tüm programlarımızda 20 işgünü yaz  stajı yapmak zorunluluğu vardır.

İşletmede Mesleki Eğitim dersi ve Staj dersi kapsamında uygulama yapan öğrencilerin, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu" kapsamında, İş Kazaları ve Meslek Hastalıkları Sigortası ödemeleri Üniversitemiz tarafından karşılanmaktadır.  Uygulama süresince öğrencilerin takip ve denetimi, sorumlu öğretim elemanı ve işletmelerdeki işyeri eğitim sorumlusunca gerçekleştirilmektedir.

AKADEMİK PERSONEL
Öğr. Gör. Alaaddin Ağcadağ (Bölüm Bakanı)
Öğr. Gör. Aykut ARSLAN
Öğr. Gör. Yakup YİĞİT

Öğr. Gör. Özlem BOZYER