Program Misyonu
Programda uygulamalı eğitim ile tıbbi laboratuvar teknikleri alanında hayat boyu öğrenme becerilerine sahip, teknik bilgi ve becerilerle donanmış, etik değerlere ve hasta haklarına saygılı, tıbbi laboratuvar teknikleri alanında yetkin bireyler yetiştirmektir.
Program Vizyonu
Tıbbi Laboratuvar Teknikleri alanında, yenilikçi uygulamalara odaklanarak, teknolojik gelişmeleri izleyerek, bilgi, beceri ve yetkinliklerle donatılmış, tıbbi laboratuvar hizmetlerinde yetkin bireyleri yetiştirmede öncü, tercih edilen, paydaşlarıyla birlikte geleceğe yön veren bir kurum olmaktır.
Program Hakkında Bilgi
Tıbbi Laboratuvar Teknikeri Programı mezunları; Tıbbi Laboratuvar Teknikeri olarak sağlık kurumları bünyesindeki tanı ve tedavi laboratuvarlarında görev alan ve hastanın durumu ile ilgili olarak, hekimin gerekli gördüğü tıbbi analizleri yapan sağlık teknikeridir.
Programın Amacı
Tıbbi laboratuvar hizmetleri alanında evrensel bilim ve eğitimi temel alan, konusundaki kavram ve ilkeleri özümsemiş, kuramsal bilgilerini pratikle birleştirebilen, teşhise yönelik gereksinimi olan verilere ilişkin (Patoloji, Biyokimya, Mikrobiyoloji- Parazitoloji ve Sitogenetik vb.) yöntemleri kullanan, bulguları elde eden, düzenleyen, amaca uygun kullanıma sunabilen özellikte, tıp ve sağlık sektöründe işletme yapısı ve organizasyonu sistematiğinde tıbbi laboratuvar hizmetleri veren kurumlarda görev alabilecek nitelikte meslek elemanları yetiştirmektir.
Programın Hedefi
Alanı ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilen ve değerlendirebilen, sorunları tanımlayabilen çözüm önerileri geliştirebilen bireyler yetiştirmektir. Alanındaki uygulamalar için gerekli yöntem, teknik hizmet ve teknolojileri belirleyerek etkin bir şekilde kullanabilen, uygulamalarda karşılaştığı öngörülmeyen problemlere çözüm üretebilen, çalışma guruplarında sorumluluk alabilen veya bireysel çalışabilme becerisine sahip, etkili iletişim kurabilen, hoşgörülü, sabırlı ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip meslek elemanları yetiştirmektir. Ayrıca; evrensel, kültürel değerlere, mesleki etik yeterlilik ve bilincine sahip, bireysel ve mesleki alanda yaşam boyu öğrenme bilinci ile bilim ve teknolojideki sektör gelişmelerini izleyen ve kendini sürekli yenileyen geliştiren, güvenlik, sağlık ve çevre koruma önlemleri ile konusunda bilgi, beceri, yeterlilik ve bilince sahip bireyler yetiştirmektir.
Çalışma Alanları
Programı bitiren öğrencilerimiz; kamu ve özel hastaneler başta olmak üzere, tıp fakültelerinde, özel tahlil laboratuvarlarında, diğer sağlık kuruluşlarının araştırma merkezlerinde hıfzıssıhha enstitülerinde, gıda sanayii işletmelerinde, tıp alanında araştırma ve geliştirme çalışmaları yapan kurum ve kuruluşlarda çalışabilmektedir.
Dikey Geçiş Yapılabilecek Alanlar
“Tıbbi Laboratuvar Teknikleri” programını başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavında da (DGS) başarılı olduklarında Biyoloji, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Biyoteknoloji ve Biyomühendislik, Genetik ve Biyomühendislik, Hemşirelik, Acil Yardım ve Afet Yönetimi, Sağlık Yönetimi lisans programına dikey geçiş yapabilirler.
Eğitim ve Uygulama Modeli
Sakarya Üniversitesi Meslek Yüksekokulları İşletmede Mesleki Eğitim Yönergesinin gereğince; Meslek Yüksekokullumuzda 3+ 1 Uygulaması kapsamında, eğitim öğretim dönemi içerisinde akademik takvime uygun olarak 3.veya 4. yarıyılda 14 hafta İş Yeri Uygulamasını ve İş Yeri Eğitimini uygulaması ve ayrıca 20 işgünü staj yapmak zorunluluğu vardır. İş yeri eğitimine işletmelerde devam edecek öğrencilerin kaza ve meslek hastalıklarına yönelik sigorta primleri SGK hükümlerine göre Sakarya Üniversitesi tarafından ödenmektedir. İş yeri eğitimi süresince öğrencilerin takip ve denetimi, sorumlu öğretim elemanı ve işletmelerdeki işyeri eğitim sorumlusunca gerçekleştirilmektedir.
AKADEMİK PERSONEL
Dr. Öğr. Üyesi Cemile DEDE (Bölüm Başkanı)
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin YILDIZ
Dr. Öğr. Üyesi Ayla EREN ÖZDEMİR
Dr. Öğr. Üyesi Şadiye Berna AYKAN
Dr. Öğr. Üyesi Hanife İRİS